Monday, August 24, 2009

Kolkata traffic op een rustige dag

Ik heb het al gehad over het hectische verkeer en ook over de nogal onaangename geur van Kolkata, maar nog niet over de link tussen die twee. De vervuiling! Vergeet fijn stof en 90 op de ring: hier in de stad voel je het stof zo je longen binnenvliegen. Alle taxi`s, net zoals de meeste gewone auto`s zijn hier modellen van minstens 2 decennia oud en voor de bussen kunt ge daar gerust nog een paar bij doen. Gevolg: zwarte walmen alom. Keelpijn en een lelijke hoest zijn onvermijdelijk en als het een paar dagen niet regent kan je maar best met een sjaal voor de mond de straat op gaan. Het hoeft niet te verwonderen dat ze hier in Kolkata een abnormaal hoog percentage longziekten vaststellen. En toch, zo las ik onlangs in humo (indeed, we zijn nog steeds niet helemaal van de heimat afgezonderd, daarvoor doen ook de morgen van 13 augustus en de flair van die week nog steeds dienst) ... ik las dus in de humo dat er in de straten van India weleens affiches opduiken met slogans zoals "Go home Al Gore, we Indians are immune to polution!". De eerste die mij in de commentaren kan vertellen wie er deze niet zo glorieuze oneliner in een liedje verwerkte, krijgt een kus van de juf (want dat ben ik nu - daarover later meer) en een bank vooruit.

1 comment:

  1. Namaste Astrid,

    't Is fijn je Blog te lezen en te weten dat je 't daar goed stelt! Ik blijf je avonturen volgen ;-) Zorg goed voor jezelf en vergeet morgen je verjaardag niet te vieren!!!!

    Veel groetjes,
    Katrien x

    ReplyDelete